Problem z brakiem koncentracji uwagi:
- dziecko takie często nie przywiązuje uwagi do szczegółów,
- ma trudności ze skupieniem uwagi przy rozwiązywaniu zadań lub w trakcie gier i zabaw,
- często sprawia wrażenie , że nie słucha tego, co się do niego mówi,
- często nie kończy zadań, nie finalizuje poleceń,
- ma trudności z organizacją zadań i zabaw,
- niechętnie angażuje się w działania, które wymagają długotrwałego wysiłku umysłowego,
- gubi rzeczy niezbędne do wykonania zadań lub do zabawy,
- łatwo rozprasza się pod wpływem bodźców zewnętrznych,
- często zapomina o codziennych zajęciach.
- często wymachuje kończynami i wierci się w ławce,
- bez zezwolenia opuszcza ławkę w trakcie lekcji,
- często biega lub skacze w sytuacjach, gdy takie zachowanie jest niestosowne,
- ma trudności z zachowaniem ciszy,
- mówi za dużo,
- często ma trudności z doczekaniem na swoją kolej,
- stale jest „w ruchu”,
- często przerywa lub przeszkadza innym.
Przygotowując się do pracy z dzieckiem z ADHD należy pamiętać o tym, jak bardzo są one różne. Dlatego nie ma jednego „złotego środka” do zastosowania w klasie. Są jednak pewne czynniki podnoszące skuteczność klasy szkolnej jako właściwego środowiska dla dzieci z ADHD. Należą do nich struktura (przejrzyste reguły, wskazówki i oczekiwania), konkret (powtarzanie poleceń, wizualne wskazówki), motywacja(częste dodatnie wzmocnienia), interesujące lekcje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz